Wie is jouw doelgroep?

 

Match je boodschap aan jouw doelgroep of publiek!

Het moment waarop jouw bedrijfsfilosofie matched met je doelgroep, dat is een magisch moment! Dat is het moment dat je doelgroep aandacht besteedt aan wat jij te zeggen hebt en geïnteresseerd is in wat jij hen kunt aanbieden. Dit is tevens het moment dat jouw workshops interessant worden.
3 tips om de magie te laten gebeuren:

  • Wie is jouw markt?

Als je weet wie ze zijn dan kun je ze makkelijker vinden

De meeste workshopgevers richten zich op een veel te brede markt. De moeilijkheid van een veel te brede doelgroep is dat het lastig is om iedereen te bereiken.  Natuurlijk zijn er monsterbedrijven zoals coca cola die zich richten op een hele brede markt, maar ik heb het vermoeden dat jouw marketingbudget niet zo toereikend is als dat van coca cola.

Het is daarom effectiever om de promotie van je workshop te richten op een specifieke doelgroep. Als je het te algemeen houdt voelt niemand zich aangesproken. Alleen als je je richt op een specifieke doelgroep dan kun je je boodschap helder formuleren. En als je weet wie ze zijn dan kun je ze makkelijker vinden.

  • Wat is je boodschap

Een boodschap overbrengen is een hele kunst

Jouw klanten nemen deel aan je workshop omdat ze willen leren een probleem dat ze hebben op te lossen. Van leren effectief te communiceren tot mindfulness en zelfs hoe bak ik een mannentaart. Wat is de oplossing die jouw workshop kan bieden?

Je boodschap dient een doel te hebben,  je wilt de ander ergens toe bewegen of ergens van overtuigen.  Stel jezelf de vraag waarom jouw workshop interessant genoeg is om daar een paar uur van de dag aan te besteden. En wat voegt het toe aan iemands dag. Heeft jouw klant daar plezier uit gehaald, iets nieuws geleerd of een probleem opgelost. Dat is de boodschap die je nodig hebt om te communiceren naar jouw doelgroep.

  • 3: Match jouw boodschap aan jouw doelgroep

The perfect match

Je kunt een hele krachtige boodschap hebben maar als je deze richt op de verkeerde doelgroep zullen je workshops niet geboekt worden.  Aan de andere kant, als je wel je doelgroep hebt bepaald maar jouw boodschap niet resoneert dan is het ook lastig om betrokkenheid te creëren. Pas wanneer jouw boodschap matched met je doelgroep kan je betrokkenheid creëeren, dat is tevens het moment dat jouw workshops interessant worden.

  • De workshopsite helpt

Stem jouw boodschap af op jouw publiek en laat de magie gebeuren. De workshopsite kan hierbij helpen [Lees meer]

Door: Soumeya Alhaddadi